dinsdag 2 november 2010

gratis tips

Oké, het wil nog niet zo vlotten met het thema, dus grote kans dat we het óf nog helemaal omgooien, óf dat het een bij elkaar geraapt zootje wordt. Je kunt het dom van ons vinden dat we dat niet eerder hadden bedacht, maar dan moet je zelf maar eens proberen een magazine te maken hoor.

Uit de artikelen waarmee we bezig zijn, hebben we voorlopig wel al de volgende tips kunnen halen. Er is weinig geheimzinnigs aan, maar doe er je voordeel mee:

“We waren bij Giel” is geen garantie voor succes
Er zijn weinig artiesten die nee durven te zeggen als ze door de redactie van Giel worden gevraagd om op een onmogelijk tijdstip een liedje in de studio te komen spelen. Ze zijn er heilig van overtuigd dat wanneer ze om 3 uur ’s nachts aantreden, Giel hun single uit dankbaarheid tot in de eeuwigheid zal draaien. En de volgende single ook. Dat is niet zo.

Artiesten in het Hollandse genre zijn het beste op te lichten
Vroeger kon je als manager er nog gewoon met het geld van de artiest vandoor gaan, tegenwoordig heeft elke band wel een drummer die op z’n minst een cursus muzikaal ondernemerschap heeft gedaan. Die laten zich niet zomaar tillen. Lijkt het je toch de ideale manier om aan geld te komen, kijk dan een weekje naar Oranje TV en kies een zanger in de categorie Rinus (van de hit Hey Marloes, Wil Met Je Onder De Douche). Uit onze informatie blijkt dat het grootste gedeelte van dit soort artiesten de Muzikantengids nog niet heeft gelezen en blind de meest vreselijke wurgcontracten tekent.

Hitlijsten zijn te manipuleren
Het is al meerdere keren aangetoond, dus we vertellen niks nieuws, maar toch willen we alle mensen die hunkeren naar erkenning in de vorm van een top 40-hit er nogmaals op wijzen: je kunt een hit kopen. Helaas moeten we er wel aan toevoegen dat een langdurige muzikale carrière - met heel veel trouwe fans die allemaal naar je Kuip-concert komen - dan weer niet te koop is.  

De bitterballen zijn altijd te snel op
Een Nederlandse artiest die jubileum te vieren had, werd gevraagd waarom hij geen groot feest gaf. “Ach,” zei hij, “je kunt de mooiste locatie afhuren, heel de avond gratis drank schenken en iedereen een topavond bezorgen, als de mensen naar buiten lopen, zeggen ze alleen maar tegen elkaar ‘nou, de bitterballen waren wel heel snel op hè?’” Misschien vertel ik het nu niet helemaal goed na, maar de boodschap is duidelijk: je doet het toch nooit goed.

En dan nog een zichzelf uitleggende tip:

Als je niet op Lowlands speelt, maar wel beelden voor een videoclip vanaf het podium in de Alpha-tent wilt schieten, kun je maar beter bij de organisatie van het festival gaan werken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten