vrijdag 22 oktober 2010

Drie dingen die RRHS ook zou kunnen doen in plaats van een magazine maken:

Mandjes met bloemen verkopen via internet
Ik hoorde dat iemand waarmee ik op de lagere school heb gezeten een fortuin heeft verdiend door mandjes met bloemen te verkopen via internet. Of het waar is, weet ik niet, maar het klinkt goed. En omdat het zo’n onwaarschijnlijke manier van geld verdienen is, moet er best ruimte zijn voor nóg een aanbieder van mandjes bloemen via internet.

Facebookanalisten
Aangezien heel Rock ‘n’ Roll Highschool toch al de halve dag op Facebook zit, zouden we er net zo goed ons officiële werk van kunnen maken. We kunnen bijvoorbeeld bijhouden hoeveel mensen het voor ‘t eerst weer tijd vinden om de verwarming aan te doen. Of we kunnen mensen met geestelijke problemen monitoren. Zo houd ik nu al nauwlettend een Eenzaam Meisje in de gaten. Ze laat per uur weten wat ze doet, ook als ze naar een concert gaat. Daaruit heb ik geconcludeerd dat het een Eenzaam Meisje is, maar nu ik er zo over nadenk, zou ze ook gewoon een asociaal kind kunnen zijn dat alleen maar met haar telefoon bezig is. Dat ze zelfs niet even opkijkt als haar vrienden haar bier aanbieden. Stom wijf.

Dansschoolhouder
Minimaal één keer per maand worden we benaderd om dansles te geven. De laatste mail was van iemand die de Lindeyhop van ons hoopte te kunnen leren. Niemand wist precies wat dat was, dus we konden de persoon in kwestie niet eens beleefd doorverwijzen naar een geschikte dansschool. Iets dat we normaal gesproken natuurlijk wel altijd doen. Mensen doorverwijzen zodat ze ergens anders geld uit kunnen geven, schijnt niet slim te zijn. Mijn stiefvader had vroeger een brillenwinkel en als daar iemand per abuis met een kortingsbon van de concurrent kwam, gaf hij die korting gewoon. Beter geven ze bij mij iets minder uit, dan helemaal niks, dacht hij. Nu is korting geven wat anders dan een totaal ander product aanbieden. Ik kan me tenminste niet herinneren dat mijn stiefvader ooit zijn lunchtrommeltje tevoorschijn heeft gehaald omdat een klant dacht dat hij bij de bakker stond, maar toch. Wij hebben hier iemand werken die al zeker 20 jaar balletles heeft gevolgd, dus het moet niet al te ingewikkeld zijn een dansschool op te starten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten