maandag 25 oktober 2010

Spijt

Bijna elke dag heb ik wel ergens spijt van. Meestal zijn het niet zulke belangrijke dingen. Zo had ik zondagmiddag bijvoorbeeld ineens spijt dat ik als kind maar drie maanden turnles heb gevolgd en dus geen flikflak op de balk kan. Anders zou ik vast wel mee hebben kunnen doen aan het WK. Vandaag heb ik spijt van het thema dat we hebben gekozen voor het nieuwe magazine. Dat is namelijk geheim. En dan bedoel ik niet dat we het nog niet willen vertellen, maar het thema is “het geheim”. Er gebeurt zoveel in de muziekindustrie waar bijna niemand wat van weet. Zowel positief als negatief. Het zou toch mooi zijn om al die verhalen te verzamelen en in ons magazine te zetten. Het probleem is dat niemand graag een eigen geheim vertelt, dus we moeten óf uit eigen ervaring putten, óf we moeten muziekindustriemensen verhalen gaan ontfutselen en die dan tegen hun zin opschrijven.

Daar maken we geen vrienden mee.

Grote kans dat de gemiddelde lezer vervolgens ook boos wordt omdat die vindt dat we het niet kunnen maken zulke dingen te publiceren. Die gaat het heel verontwaardigd aan al zijn vrienden vertellen waardoor wij meer lezers krijgen.

En dat is dan weer wel precies de bedoeling.

De truc is dus om verhalen te vinden waar mensen wel over gaan praten, maar die niet zo erg zijn dat we onze andere werkzaamheden in de muziekindustrie moeten stoppen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en daarom heb ik vandaag toch ook weer even spijt dat ik die turnlessen nooit heb doorgezet. Had ik nu vakantie gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten